Middagstips!

Här kommer ett tips på en smarrig och nyttig middag att stilla hungern med mitt i alla dessa inlägg om träning.
Jag litar stenhårt på att ni följer utmaningen. Vi är halvvägs igenom första veckan och det är nu det börjar bli lättare fysiskt men kanske tyngre mentalt, "jag kan väl unna mig en vilodag nu med tre dagars träning i rad" är säkert en tanke som dyker upp i huvudet, men jag lovar att det kommer vara värt det på söndag när du krigat dig igenom din första vecka utan uppehåll. Håll ut och kämpa på! 
Åter till mitt middagstips! Jag är ett stort  fan av broccolimos och vill slå ett slag för detta fenomen. Med broccolimos får du i dig rikligt med järn och kan skippa såsen, moset är tillräckligt krämigt som det är. 
Jag brukar koka ca 400g broccoli och sedan mixa med 1dl creme fraîche och kryddor. Superenkelt! Till detta har jag gärna biffar med fetaost och soltorkade tomater i och även en liten sallad. Väldigt gott och välförtjänt en kväll som denna när jag både kört spinning och promenerat hemåt efteråt genom hela stan. Prova du med!
Kategori: Recept Taggar: middag; recept; broccolimos, middagstids;
Kommentera inlägget här: