Slut

Fyra veckor med utmaningen "pallar du?" bestående av träning 6 dagar i veckan är över. Dags att reflektera över hur det har gått, hur det har känts. 
Jag är nöjd med resultatet! Främst för att spöket "jag är för trött för att träna" är bortjagat. Man orkar tydligen alltid att träna i en kvart (Minuten-passet) och det går att släpa sig upp ur soffan även när man trodde sig vara för lat. 
Jag även blivit mer uthållig rent fysiskt. Kroppen tar sig igenom intervallpassen med en relativt behaglig känsla och med lite bättre kosthållning hade det förmodligen synts också. Nu kan och bör jag trycka på lite hårdare om jag vill få resultat. Nya övningar ger nya utmaningar och bryter vanor och gör att vi måste anpassa oss, ett måste om vi vill utvecklas.
Kroppen är stark både psykiskt och fysiskt. Det är en otroligt skön känsla.
Nu ska jag fortsätta min semester i träningen och den goda matens tecken. Min backträning, simning och lättare styrkeövningar är fokus. Ska testa att köra två pass om dagen. Det är nu jag har tid, vilja och möjlighet till prioritering. Älskar semester!
Kommentera inlägget här: