Förälskad

I lördags provade jag på Poledancing för första gången och kan konstatera att det var väldigt roligt! Jag blev helt förälskad i denna träningsform. Kanske inte lika jobbigt som ett Tabatapass men det beror nog mer på vilken typ av övningar och den "dansen" jag fick utöva. Poledancing kräver både styrka och smidighet med en rejäl dos coremuskukatur, så att man tränar är det inget snack om.
Nästa kurs börjar i höst och jag är väldigt sugen på att hoppa på. Studion "Dancing Queen", som jag testade, erbjuder även träningsformen "silk" där man utövar akrobatik i tyger som hänger i taket, och det har alltid varit en liten dröm att få testa på detta. Så poledancing kanske får ge vika åt denna ungdomsdröm "silk" den här kommande terminen. 
Det kommer med andra ord bli en rolig och utmanande träningshöst!
Kommentera inlägget här: