Backträning

Det var länge sedan jag blev så trött av att springa som jag blev idag, närmare bestämt sen jag fick för mig att springa uppför berget Primrose Hill på Trinidad i strålande solsken på min lunchrast. Idag, sisådär halvvägs igenom min utmaning, fick jag samma känsla av att det jag skulle slutföra var snudd på omöjligt. 
Det blev en löprunda inne i detta "gated community" som jag befinner mig i här hos Andreas pappa i Frankrike som helt enkelt består av en 1km lång backe. Den här kilometern är en av de värsta jag någonsin sprungit iom att den ligger i gassande sol, är galet brant och pga att jag var i bättre form när jag bodde på Trinidad. 3 varv backe blev det och det var darrande ben som stapplade in på Villa Phalomas när jag hade 6 km bakom mig. Vilken runda!
Det knäppa är att jag självklart kommer att göra om det, redan i övermorgon. Det finns ju trots allt en tjusning med att göra något som är riktigt jäkla utmanande. Det är ju nu jag får resultat! Vänta du bara gärdet där hemma, i augusti kommer du ha funnit din överkvinna! Heja mig!
Kommentera inlägget här: