Vinter!

Nu är vintern verkligen kommen i Stockholm! Å med kyla kommer vinteraktiviteter. Förra året vid den här tiden sprang jag runt utomhus i full vintermundering och löptränade. Nu rehab-tränar jag istället mitt knä och kör stenhårt med Tabataträning och gruppträningsklasser. Faktiskt väldigt roligt det med! Är lite smått kär i Les Mills koncept "Grit" och är såklart lycklig över att få instruera spinning igen (på NW Odenplan på onsdagar kl.18.00, kom och va med!). 
Nytt för i år är att jag och A börjat gå på BikramYoga på Ducalme. Supermysigt men tufft! Det känns som att man är utomlands så fort man kliver in på anläggningen. Väldigt härligt nu när det är så kallt. Jag hoppas att både mina och A's krämpor kommer att försvinna iom denna 40graders varma yogaträning.
Vintern bjuder ju självklart även in till lite snöiga aktiviteter också. Har redan två skidresor inbokade som jag verkligen ser fram emot. Kanske kommer jag även att byta ut snowboarden mot skidor, vi får se. Sen vore det ju väldigt skoj att prova på långfärdsskidor, det har jag inte gjort på flera år! Gärdet bjuder verkligen in med sina färdiga spår och snökanoner.
Jag tror med andra ord det blir en aktiv vinter utan långlöp. Det finns alltid sätt att träna på! Tur är väl det!
 
 
Kommentera inlägget här: