Små stora steg

Nu närmar sig min resa till Nya Zeeland, Sydney och Singapore med stormsteg som det så fint heter. Schemat är såklart fullspäckat och jag vet inte hur mitt liv går ihop just nu. De senaste två veckorna har jag: hanterat och presterat på den mest intensiva och givande kursen någonsin (Business Freedom Experience), jobbat som en liten tok och uppnått fantastiska framsteg med teamet på mitt "vanliga" jobb Printline Idéproduktion, brottats med ryggskott, övat inför mitt uppträdande på Nordic Wellness och utfört det, samt deltagit på min syrras och hennes, numera, makes vackra vigsel (bröllopsfesten kommer sen). 
Pust! Det är tur att allt är roligt! Mestadels iaf. Det är klart jag tycker vissa saker är mindre roliga att göra. Ibland måste man dock tvinga sig att göra saker man inte älskar för att komma framåt. Målet är ju att frigöra mig själv så att jag bara får göra roliga saker och låta andra sköta mitt "tråkiga". Det är en bit kvar tills dess men jag har min femåriga "exitplan" som jag jobbar hårt med att hålla. Små stora steg brukar jag kalla det. Min omgivning kan ibland tycka att vissa moment tycks ta evigheter, som t.ex. att få klart en låt. Jag är istället glad över minsta framsteg. Det har tagit mig 30år att komma hit jag är idag. Att våga satsa på alla mina drömmar, samtidigt. Kan knappt tro på att jag snart ska släppa min första singel och att jag samtidigt befinner mig precis där jag vill vara i mitt "vanliga" jobb med ett vd:erbjudande som knackar på dörren. Just nu går det så bra på mitt sätt, med mina små stora steg, att jag inte alls känner tvivel eller stress för att saker tar tid. Det är så viktigt att våga tro på sig själv. Det bevisas gång på gång. Ge aldrig upp! Det är du som bestämmer! 
På fredag bär det hur som helst av till andra sidan jordklotet. Hur spännande som helst! Tanken är att min video ska spelas in där men nu har jag fått lite nya "sista minuten" idéer som kanske kastar om planerna lite (typiskt mig!). Jag tror mer på den nya planen men vi får se hur det blir. Nu ska jag ladda batterierna inför morgondagen. Det behövs om jag ska lyckas knyta ihop säcken innan det bär av. Kram o gonatt på er!
Kommentera inlägget här: