Yogobe

Ett av mina mål 2013 var att börja utöva yoga mer regelbundet. Det har gått sisådär och inte hamnat på topp på priolistan trots att det borde det. Resan har gått ifrån gymmets fantastiska (men  i en fullspäckad tillvaro mindre tillgängliga) yogaklasser till en högst opersonlig app (som var nyttig men inte så rolig) till att jag nu testar konceptet "yogobe". Yogobe är en tjänst som samlar några av Sveriges bästa yoga-instrutörer på samma ställe, där man kan utöva deras alltifrån 5min-75min yogaklasser var som helst. Utbudet finns online och som app. Alltid tillgängligt och alltid proffsigt. Det enda minuset är att de klasser jag har testat inte har någon musik. Jag gillar när musiken finns med i yogan. Den får mig mer avslappnad. Hur som helst så är klasserna väldigt bra och konceptet att köra yoga hemma när som helst passar mig utmärkt. Självklart kommer jag att försöka gå på "live" yoga också, för den spirituella känslan, men yogobe fyller annars mitt behov. Bra där yogobe!
 
Kategori: Träning Taggar: träning hemma, yoga, yogobe;
Kommentera inlägget här: