Inspirerande kvällslektyr

Ligger i sängen och läser igenom en gammal "ToppHälsa" ifrån maj förra året. Jag har en tendens att spara på de få hälsotidningar jag köper och tycker det kan vara mysigt att bläddra igenom dem någon gång ibland för att få lite inspiration.
 
Den här gången fångar jag upp tips ifrån "teamsnabbare", som Nordic Wellness för övrigt har ett samarbete med i NW Hammarby Sjöstads lokaler. Ännu en anledning att boka en tid för "den där privata löp-lektionen" som jag så ofta tänker på men aldrig unnar mig. Direkt längtar jag efter att få ge mig ut och springa. Dessvärre är jag fortfarande skadad efter mitt spontana inhopp i Göteborgsvarvet och vet att det kommer att ta tid med naprapat-besök, rehab, skumrullen och yoga innan jag kommer att kunna ge hundra procent i löpspåret igen. En trist sanning som jag inte brukar vilja påminna mig om här på bloggen.
 
Hur som helst så blir jag sporrad av att ta mig igenom rehab-resan och springa lugnt och prestationsfritt. En härlig känsla!
 
Jag blir även sugen på att testa något så märkligt som pasta gjord av bönor med lågt kolhydratinhåll/GI och att se över min alltför energisnåla frukost. En bra stund med en tidning helt enkelt! Nu är det dags att sova. God natt!
Jossan:

Pastan på mungbönor ellersojabönor är god, mättande och ser i princip ut som vanlig pasta :) Ingen som kommenterar den när jag käkar på jobbet. Svarta böner-pastan är lite mer speciell både till smak och utseende men funkar också :)

Svar: Det låter som en solklar produkt! Här ska testas!
Linda Grane

Kommentera inlägget här: