Akuten

Så har den här veckan äntligen passerat. Den har varit helt hysterisk med massor av saker inplanerade både på jobbet och på fritiden. Lite för hårt pressat schema visade det sig. På eftermiddagen efter mitt box-pass sa min kropp stopp. Plötsligt såg jag inte mina kunder som jag stod och pratade med. Allting var vitt. Sen började känseln i fingrarna på vänster hand försvinna, en efter en tackade de för sig och domnade bort. Ganska snabbt domnade hela vänster arm bort och även tungan. Först långt bak på tungan sedan hela vägen fram. Jaha, vad gör man nu då? Efter en halvtimme började jag bli normal igen och tänkte att jag kanske behövde få i mig mat. Istället domnade armen bort igen så det var bara att sätta sig i en taxi till akuten för att försöka få reda på vad som pågick med kroppen. Väl på plats gick allting väldigt snabbt. In till läkaren som gjorde alla möjliga tester. Jag behövde bara säga "dommningar" för att få första prio. Tillslut uteslöt de blodpropp och kom fram till att det förmodligen var en migränattack utan huvudvärk som istället slog ut kroppsdelar. Mycket märkligt men det var väldigt skönt att det bara var det. Så går det när man stressar! Inte bra!

Nu ska jag bara ta det lugnt och vila så gott det går när man är mitt uppe i en renovering på gymmet. Det är dags att packa och ge sig av mot solen i en vecka. Äntligen!

Dr Grane:

Usch, inte bra. Tänk att det är så lätt att maxa schemat och glömma bort sig själv. Senaste veckorna har jag funderat seriöst på all möjlig avlastning och vad det är värt. Städning tex. Just nu känns det lätt värt halva garderoben. En resa till solen. Det lät inte heller helt fel. Fast det hade inte hjälpt oss just nu. Två efterlängtade skidresor har kraschats av sjukdom. Blä. Hoppas att ni får det härligt skönt! Ta hand om dig!

Nilla:

MEN GUMMAN!!! Du måste ju ta hand om dig.... Hoppas att du vilar ut dig på semestern nu :-) Hör av dig när du är tillbaka så vi kan prata! Kraam

Kommentera inlägget här: