2min snabbare

Idag lyckades jag förbättra min 5km runda med 2 minuter. Underbart! Vet inte om det beror på att jag kommit in i löpningen eller om det var för att jag körde ett upplägg med progressiv löpning, dvs att man ökar hastigheten lite var femte minut 5 gånger och håller varje ökning i 5min (totalt 25min) för att komma upp i en ganska snabb hastighet den sista "5:an". Jag tror att upplägget fick mig att pressa mig själv lite hårdare och därav springa snabbare och förbättra min tid.

Det var ganska utmanande att ligga på snabbt tempo så länge. Det var svårt att känna vad som var en lämplig ökning för att orka hålla hela vägen men det är ju en del av utmaningen och en del i vad som gör det hela roligt. Det är verkligen kul med intervallträning!

Mari:

Woohoo. Grymt ju :)

Kommentera inlägget här: