Återkomsten på löpbandet!

Idag har jag både sprungit för första gången sedan julafton och firat Andreas pappa, som fyllde 63år idag (hurra!!).

Med andra ord en mycket trevlig middag med familjen på Andreas pappas sida och ett egentligen mindre trevligt träningspass på löpbandet.

Mitt träningspass gick som väntat mindre bra och jag övergav löpbandet redan efter 5km för att istället ge mig på tunga utfall, pull-ups och diverse magövningar. Det märktes ganska tydligt att jag varken sprungit eller tränat styrka på ett bra tag.

Inte en sån rolig känsla just då men i efterhand så har det gett mig ny energi av att få kämpa lite extra med kroppen. Jag är härlig trött i musklerna och har en längtan efter mer styrka. Från och med nu kommer jag lägga in ett cross-fit pass i veckan. Min kropp vill och behöver det. Med kombinationen med löpning tror jag att jag kommer få grymma resultat. Blir intressant!

Nu ska jag krypa till sängs och ladda batterierna inför morgondagen. Gonatt!

Mari:

Låter ändå som en bra och trevlig dag =) Skönt att komma igång med träningen igen.

Kommentera inlägget här: