Superworkout!

Idag har jag kört ett sånt där pass som nästan ger en rysningar för att det går så bra samtidigt som man vill lägga sig ner och gråta för att det är så jobbigt. Ett pass som kändes perfekt för mig. Lagom långt, lagom intensivt för att man ska orka ge allt.

Jag kände att jag ville ha en utmaning som höjer ribban inför sommaren, löjligt men sant. Ett pass att köra två gånger i veckan som verkligen tömmer kroppen på energi. Resultatet blev följande upplägg:

Del 1:
30min Tabata ((20s aktivitet 10s vila x8) x6)
Övningar:
1. Burpees utan armhävning
2. Armhävningar
3. Brädhopp (stå på en stepbräda, hoppa ner till ett benböj med brädan mellan benen, nudda rumpan mot brädan, hoppa jämfota tillbaka upp på brädan igen)
4. Thrusters
5. Bergsklättaren
6. Sit-ups

Del 2:
20-30min jogg

Testa du med!

Mari:

Härligt. Sådana pass är underbara =)

Kommentera inlägget här: