Träning med Åsa!

I tisdags var det dags för träning med Åsa igen (min syster). Hon hade varit väldigt duktig sen sist och promenerat 2 långpromenader och gått på 1 yoga (på fyra dagar). Nya direktiv från min sida var att hon skulle försöka promenera varje dag tills nästa träningstillfälle med mig. Vi får se hur det går!

Vi fick även sällskap av vår vän Sofia Mazhoud, som var supersugen på att köra ett pass. Självklart fick hon det, så det blev två svettiga pölar efteråt! Skoj!

Veckans Åsa-pass bestod av följande övningar:
(om du vill ha en tydligare beskrivning av en övning är det bara att fråga i kommentarsfältet)
 
Uppvärmning 7 min på crosstrainer

Kontroll och genomförande av magövningar (häldopp)

Intervall 1:
Thrusters & Armhävningar.

Intervall 2:
Utfall & Kettlebell swing

Båda intervallerna utfördes i 3 set av 21, 15 och 9 utan vila. Ex. 21 thrusters följt av 21 armhävningar följt av 15 thrusters etc.

Intervall 3:
Hopprep
Step-up med knälyft utan vikt - höger ben
Hopprep
Step-up med knälyft utan vikt - vänster ben

Varje övning pågick i 1min. Ingen vila mellan övningarna. Åsa och Sofia upprepade hela varvet (de fyra övningarna) 3 gånger med 30sek vila mellan varje fullföljt varv.

Vila och stretch.

Testa du med!

Lina:

Hej!
Tack för kommentaren i min blogg.
Blev jätteglad!

Vad kul att du har bestämt dig för att springa marathon! Du är absolut välkommen att höra av dig om du vill ha tips och råd :)
Jag vet själv hur det var inför första maran och har lärt mig en hel del om löpning under dessa år! :)

Stort lycka till!

Mvh//Lina

Linda Grane:

Så roligt att du kikade in här! Kommer absolut att återkomma för tips! :)

//Linda

Åsa:

Vart tog plankan vägen 😉?

Linda Grane :

Ja just det, den blev ni tvugna att göra också! :) Ni var riktigt duktiga!

Kommentera inlägget här: