Seg comeback!

Kvällens runda gick väldigt segt och jag fick verkligen kämpa runt hela varvet. Det märktes att det var ett tag sen jag sprang.

När jag springer fokuserar jag hela tiden på min teknik och jag känner att jag inte kommit in i steget än. Försöker bli "lättare" och "studsigare". Just nu känner jag mig bara tung och klumpig. Även om jag har starka ben så känns det inte som om jag använder mig av dem. Mycket störande! Så fort jag ser en fasad med fönster försöker jag kika på hur mitt steg och hållning ser ut och rätta till kroppen. Ser fram emot på torsdag då jag tänker köra ren teknik genom sprint- och backträning. Det blir förmodligen riktigt jobbigt men jag måste verkligen ge gärnet om jag ska kunna ta mig igenom denna mara på min måltid.

En sån här "dålig" träningsdag försöker jag motivera mig själv genom att tänka att det bara kan bli bättre. Även om det är jobbigt för stunden så förbättras jag hela tiden. Det gäller att fokusera på resultatet! När träningen känns motig så tänker jag även på elit-träningsmänniskor och att det här jag gör är ingenting i jämförelse. De tränar minst två gånger om dagen (visserligen med massor av vila och återhämtning) och orkar ändå köra på dag ut och dag in tills de står på start-linjen. Dessa tankar för mig framåt mot mitt mål. Sakta men säkert!

Kommentera inlägget här: