Onödigt vetande...

Har ju berättat att värmen inte fungerar på gymmet för tillfället (åtgärdas imorgon, hurraaaaa!) så för närvarande är det minst sagt lite kyligt på mitt lilla kontor. Det blir inte bättre av att enstaka medlemmar får för sig att öppna fönstren titt som tätt. OMG! Jag vet att jag är extremt känslig för kyla men vem öppnar fönstret frivilligt när värmen inte är på? Jag tok-längtar tills jag befinner mig i Turkiets hetta. Det är faktiskt bara 10 glada dagar kvar nu. Kunde inte komma mer lägligt!

I brist på lite onödigt vetande så tog jag reda på hur mycket energiförbrukningen ökar i kroppen när man utsätts för mild kyla. Tydligen bränner jag mellan 60-141kcal mer per dag genom att sitta här och frysa (beror på vad man har för förbränning BMR i grunden). Trodde faktiskt det skulle vara mer. Där ser man!

Kommentera inlägget här: