Inspirerad & motiverad!

Har i ärlighetens namn inte känt mig ett dugg motiverad till att träna sen Turkiet. Är fortfarande lite snuvig och trött i kroppen så jag har bara glidit med i vardagen i hopp om att bli inspirerad. Idag smällde det till! Äntligen!

Det började med ny härlig musik som fick mig att sprudla av energi och längta efter löpspåret (mer om det imorgon) men framförallt kände jag tränings-suget krypa fram av att bläddra i "ToppHälsa", "Träningsguiden" och "Outside Träning". Kände plötsligt att jag var på rätt väg med träningen och att jag inte får tappa det nu pga en envis förkylning.

En artikel i "Outside Träning" skvallrar om att jag redan följer deras träningsupplägg för att nå "ditt livs form" med min kombination av cross-fit pass och löpning och det känns som ett härligt kvitto som motiverar till att fortsätta. Den inspirerar mig samtidigt till att följa deras råd om att stretcha genom att utföra några yoga-övningar efter min träning. Mycket bra sätt att få in lite yoga! Något jag verkligen ska ta efter. Som pricken över i:t fick man med en yoga dvd i "ToppHälsa" utöver deras stora löpguide och dessutom handlade "Träninsguiden" enbart om CrossFit. Super!

Vilken tur att jag unnade mig lite härliga träningstidningar! Motivationen till att träna kunde nog inte vänta på sig längre. Nu kör vi!

Kommentera inlägget här: