Comeback och godislängtan!

Idag var det comeback på jobbet (efter feberyra i sängen) och därav otroligt mycket att göra. Förstår inte ens vart dagen tog vägen, den susade förbi. Mitt i allt blev jag riktigt sugen på godis och bestämde mig därav för att inte äta godis i veckorna, lite onödigt hårt kanske men ändå ett bra beslut. Har lyckats hålla mig ifrån gottepåsen hela dagen men unnade mig istället en efterrätt på kvällens middag på Vapiano. Deras Teramisu är riktigt mumsig!

Godis är i min mening inte alls samma upplevelse som en god efterrätt. Godis är något jag mer eller mindre äter när jag bara känner ett sug efter något sött och inte något jag njuter av på samma sätt som jag gör av en efterrätt.

När jag verkligen analyserar saken är det otroligt mycket onödigt godis jag äter på helgen som jag faktiskt lätt skulle kunna ersätta med t.ex. en kula fin glass. Intressant! Det här med godisuppehåll ska bli spännande! Jag undrar om jag njuter mer eller mindre av mitt godis på helgen?

Nu är det tea-time i soffan med Andreas och finbesöket: vår hustomte Jonathan. Alla är vi övermätta ifrån vår middag. En härlig kväll!

Kommentera inlägget här: