F som i föreläsning...

Idag håller jag min föreläsning om "kost för aktiva". Det känns väldigt spännande och nervöst!

Det är min första föreläsning om kost som jag håller i i mitt egna namn som näringsfysiolog och det är just det som gör det så läskigt. Jag har hållit i många presentationer både på svenska och engelska både här i Sverige och i England men nu är det plötsligt jag som är "experten", personen som ska ha svar på frågor och funderingar, den som ska veta allt. Jobbigt! Men även roligt.

Det har inte varit enkelt att skriva ihop den på sånt kort varsel (en vecka) samtidigt som jag har haft tusen andra projekt i görningen men jag känner mig ganska nöjd.

Det är så typiskt att man drabbas av tekniska problem när det är så viktigt att allt fungerar, t.ex en dator som kraschar så man måste börja om igen, ett mailkonto som får "error" två dagar innan deadline så man måste fixa PowerPoint bilderna på nytt IGEN. Jag har varit fullständigt galen! Men nu känns allt hyfsat lugnt och förberett. Skönt!

Vill passa på att säga tack till de som stått ut med mig och mitt stressade humör den senaste veckan och för att ni har haft förståelse för att jag gått under jorden (speciellt Åsa och Ida). Tack för att ni alltid finns där ändå!

Dr Grane:

Vad kul! Grattis och heja! Nu är det värsta jobbet gjort. Sen kan du hålla samma föreläsning igen och igen.

Svar: Tackar! Ja, det är det som är tanken. Nu är verkligen det värsta gjort! Superskönt!
Linda Grane

Katarina:

Det gick ju bra - tack för trevlig föreläsning!
"Ät rätt efter din blodgrupp" av Peter D'Adamo heter boken. Har inte läst den själv utan bara fått lite kostråd utifrån hans idéer. När man googlar lite ser man att teorin är rejält omdiskuterad - men det kanske kan vara av intresse för dig att kolla vad det handlar om?

Svar: Tack! Det var roligt att du kom förbi och lyssnade!Ska kika på Peter D'Adamos idéer, tycker det ska bli väldigt intressant.
Du får som sagt väldigt gärna höra av dig och berätta hur det har gått efter dina veckor.
Mina mat-tips i samband med föreläsningen kommer upp till helgen.
Mås så gott så länge!
Linda Grane

Kommentera inlägget här: