Nytt självförtroende!

Trots att jag är välutbildad inom mitt område och har 6 års erfarenhet på arbetsmarknaden så kan även jag bli osäker och tvivla på mig själv ibland. Man står och undrar "vad håller jag på med egentligen?" en kort sekund innan man kommer på svaret. När osäkerheten smyger sig på och man bara måste tackla det jobbiga är det en sån otroligt skön känsla efteråt, när man klarade av det. För jag har faktiskt ännu inte kännt att jag inte klarade av en utmaning som jag förväntades kunna. Det är viktigt att komma ihåg det inför nästa jobbiga utmaning, så därför vill jag skriva om det. Putting it out there! Du kanske känner likadant? Det är oftast bara jobbigt precis innan du möter "det jobbiga". För mig handlar det oftast om specifika kostfrågor som jag "måste" ha svar på. Det är en fröjd när man hittar en lösning för en kost-kund med stora mat-problem som fungerar. Det ger en otrolig självförtroende-kick som är ovärderlig för att jag ska orka möta nästa utmaning.




En bild säger mer än tusen ord...

Kommentera inlägget här: