I heart intervaller!

Detta inlägg tänker jag tillänga intervaller. Just nu känns det som om ingenting är roligare och ger mig bättre resultat. Man hinner aldrig riktigt ledsna om man vet att det man gör är för en kortare stund. På så sätt orkar man pusha sig själv att ge det där lilla extra och tömma ut sig. En härlig känsla! Min favvo är ju självklart Tabata-intervaller, men även längre intervaller är skönt att köra. En av mina klassiker som får mig att komma igång att springa är:


Uppvärming
(5 min jogg)

Löpning 6min
(1 min sprint varvat med 1 min jogg)

1000m Rodd på 4.5-5min
(Försöker ligga på 2.15min/500m i ett jämt tempo)

Löpning 6min
(1 min sprint varvat med 1 min jogg)

1000m Rodd på 4.5-5min
(Försöker ligga på 2.15min/500m i ett jämt tempo)

Känner jag mig i form upprepar jag löpningen och rodden ett varv till.


TESTA DU MED!

I helgen ska jag köra ett intervallpass med hopprep och rodd som jag ska utforma till Andreas, då han är skadad och inte kan springa. Ska bli intressant att se hur det känns efteråt. Jag har aldrig varit helt hundra på att hoppa hopprep men lärde mig litegrann när jag boxades på gymnasiet. Får se om jag kommer in i hoppandet igen. Det är ju väldigt effektivt så jag "hoppas" på goda resultat. Lägger upp passet inom kort so stay posted!



Kommentera inlägget här: