Vasaloppet på cykel!

Nu har vi på Sportlife Sjöstan bestämt oss för att erbjuda 4 timmar Vasalopps-cykling söndagen den 4/3 med start 07.30. Sjukt kul! Jag, Ulrika och Maria kommer att hållar varsin timme. Det är än så länge oklart vem som blir den 4:e instruktören. Ska bli väldigt roligt och samtidigt jobbigt. Jag vet inte vilken sträcka jag kommer att instruera i men jag tror att det vore roligt att ta deltagarna i mål. Vi får väl diskutera det oss instruktörer emellan. Om man tittar på höjdprofilen på vasaloppet så ser man ju att det är mest backar i början och rakare sträckor i slutet. Vi kommer förmodligen att välja ut nyckel-moment från vasaloppet men sen köra lite eget också. Det kan nämligen bli lite trist att cykla sista två timmarna i raksträcka. Jag är riktigt taggad inför detta! Ska bli riktigt roligt!



Längst ner på bilden ser ni Vasaloppets "höjdprofil"...

Kommentera inlägget här: