Plötsligt händer det!

Det är med glädje jag vill presentera den nya Linda. Linda som gör storkok, jag upprepar, STORKOK på söndagen och därmed har med sig lunch för hela veckan. För mig är detta revolutionerande. Jag har aldrig lyckats förmå mig till att faktiskt laga luncher och ta med till jobbet. Känner mig mycket stolt och framförallt ekonomisk! Mitt storkok bestod av en kryddstark chili con carne med ris, med sweet n chili sauce och en skvätt cremé fraige till varje portion. Chilin innehöll följande för 5 luncher:


1000g köttfärs
2 rödlökar
2 burkar (ca 800g) kidneybönor
1 burk (ca 400g) svarta bönor
1 stor gul paprika (2 om man vill)
Massor av vitlök
1 stor röd små-hackad chili
Sambal Oelek (ca 1-2 matskedar)
Sweet n chili sås (ca 2 matskedar)
Chili krydda (efter smak)
Paprika krydda (efter smak)
Cayenne Peppar (efter smak)
Salt (efter smak)
Peppar (efter smak)


Kom ihåg att servera med ris, sweet n chili sås och en skvätt cremé fraige. Mycket mättande och gott! Jag rekomenderar även att man har nacho chips till. Det är dock inte lika nyttigt.

Kommentera inlägget här: