Enkel träning!

Jag är just nu i en fas där mitt liv hela tiden måste effektiviseras för att allt ska hinnas med. Detta speglas även i träningen. Jag kör korta tuffa pass som dessutom är enkla att genomföra. Med ordet "enkelt" menar jag träning som är tillgänglig och kräver så lite redskap som möjligt.

Jag är helt fokuserad på min löpning för tilfället och är mycket nöjd över att jag numera kan springa en 5km-runda längs med Stockholms vatten hem ifrån min nya arbetsplats. Det gör mitt liv enkelt och tidseffektivt.

Enkelheten visar sig även i mina gruppträningspass. Eftersom jag inte har någon gruppträningsal i Bromma så hamnar mina pass, som jag nämnt tidigare, i den funktionella ytan och kräver enkla övningar med minimalt behov av utrustning. Därav valet av passen: cirkel, tabata och box.
Cirkeln är som klippt och skuren för enkel gruppträning eftersom man endast behöver några få redskap att jobba med. Allt behövs bara i 1-2 uppsättningar och en typ av redskap kan användas i flera olika övningar. Perfekt!

Jag har även bestämt mig för att göra livet enkelt för mig här på bloggen. Länge och väl har jag pratat om att jag ska lägga upp min tabata-pass här på bloggen igen via bilder där jag utför övningarna. Tiden att göra denna bild-bank finns tyvärr inte just nu. För att ni ändå ska få se övningarna så har jag bestämt mig för att rita dem i forma av streck-gubbar på post-it lappar. I enkelhetens namn tror jag att det kommer att fungera alldeles utmärkt! Tror även att det faktiskt kan bli lite snyggt. Om det nu är så att man inte förstår en övning är det bara att fråga vad det är jag menar i kommentarsfältet. Bra va? Heja enkelheten!
Kommentera inlägget här: