Veckans Tabata

Den här veckan peppade jag endast, eftersom jag fortfarande inte är helt hundra efter min femdagars feberfrossa, så jag kan personligen inte avgöra hur jobbigt det var. Enligt mina medlemmar var passet döden. Det kan vara en lätt överdrift men det såg onekligen väldigt jobbigt ut, precis som det ska! Jag lovar att bilder till varje övning kommer upp inom kort. Ska ta några bilder i helgen.

1. Burpees med hopp över stång. Stå vid sidan av stången, kom ner på golvet med hela kroppen (bröstet också), kom upp igen och hoppa över viktstången och gör samma sak på andra sidan.
2. Knäböj med axelpress. Kom ner i knäböj och pressa samtidigt upp armarna rakt upp i en axelpress med viktstången. För stången till brösthöjd när du rätar ut benen och kommer upp stående igen.
3. Sneda hopp över bräda. Stå med händerna långt fram på brädan och hoppa över brädan från sida till sida med underkroppen, händerna håller kvar i samma tag om brädan hela tiden. Tempo is key!
4. Kettlebell Swing. Bild på utförande hittar du i det här inlägget.
5. Boxjumps. Bild på utförande hittar du i det här inlägget.
6. Russian Twist med viktplatta (mage). Ligg på rygg, håll överkropp och ben i luften och spänn magen. Vrid överkroppen från sida till sida och nudda vikten lätt i golvet vid varje vridning.

Kör hårt!

Kommentera inlägget här: