Sjuk

Ok, det som inte fick hända hände. Jag blev sjuk! Det är det tristaste jag vet. Man ligger ändå hemma och stressar up sig för saker man måste hinna med eller som man skulle ha fixat och jobbar iaf hemifrån via mobilen. Så onödigt att vara sjuk! Det bara förstör! Men ibland tvingar sig ändå viruset ner i kroppen och febern blommar ut. Då får man så snällt tacka och ta emot och krypa ner i sängen. Jag och min säng har nu levt i symbios i 3, snart 4, långa tråkiga dagar och det ser inte mycket bättre ut än att det blir en dag nummer 5 innan jag är på fötter. Jag lovade mig själv att inte skriva ett gälligt jag-hatar-att-vara-sjuk inlägg men tyvärr är inte hemmet mer inspirerande än att det blev så. Det händer iaf roliga saker på jobbfronten, några event och sammarbeten med intressanta företag. Me like! Nu ska jag krypa ner i sängen igen!

Mina bästa tips för att bli frisk:
1. Sov! Så kroppen får återhämta sig och ta hand om viruset.
2. Drick massa vatten! När man febersvettas förlorar man vätska, så det är bara att fylla på. Rensa kroppen!
3. Ät frukt! Det är alltid bra med vitaminer och antioxidanter som stärker vårt immunförsvar på lång sikt.
4. Bär något varmt på fötterna. Att gå runt med kalla fötter gör ingen friskare kan jag lova!
5. Linda en snusnäsduk/sjal kring halsen om du har halsont. Helst om du är känslig för drag.
6. Handsprit. Använd handsprit för att minska kontakten med andra sjukliga bakterier och virus nu när var och varannan går runt och snörvlar. Främst ett tips om man vill undvika att bli sjuk när man väl är frisk.
Kommentera inlägget här: