Toffsrand, träningsvärk och tidsbrist!

Äntligen fredag!

Jag är HELT slut i kroppen. Körde ett Tabata pass för kollegorna på jobbet i går vid lunchtid och tränade sen på kvällen med Åsa och Sofia. De körde ett knä-vänligt Tabata pass (som jag kommer dela med mig av inom kort) medan jag körde intervallträning på löpbandet. Fullt ös med andra ord!

Planen var att köra 4 min snabbt (14-16km/h) varvat med 2 min långsamt (8km/h) enligt rekommendationer från Andreas, men tyvärr var jag alldeles för trött så det blev 1 min på 13km/h, 1 min 11.5km/h och 1 min 8km/h om vartannat istället. Funkade bra det med. Blev helt utpumpad och efter 25 minuter kastade jag in handduken och gick och åt istället.

Imorse var kroppen inte särskilt lycklig över att få köra spinning och jag fasar inför morgondagens springrunda på Djurgården med "Join the movement". Jag avskyr att behöva gå upp på morgonen så det tar verkligen emot när klockan ringer kl 06.00 varje fredagsmorgon. Dessutom måste man kämpa mot tidsbristen när man ska göra sig i ordning inför jobbet. Det är alltid stressigt när mascaran ska på och den eviga toffsranden (som borde vara varje instruktörs irritationsobjekt) måste fifflas bort. Märkligt nog är det helt klart värt det! Det finns inget skönare än att lämna jobbet och kila iväg på AW och veta att man redan tränat. Och träningsvärken är som ett litet kvitto på att man lyckats utmana kroppen igen så den kan jag leva med.

Som vanligt är det bara att köra på, vilan kommer på söndag!

Kommentera inlägget här: