Smaka det nya!

Arla Köket har äntligen släppt nya smaker på Kesella: Hallon och Rabarber. Jag fick självklart med syrran på ett smaktest med följande resultat:
.
.
Doft: Både Åsa och jag tyckte att båda smakerna doftade gott. Vi uppskattade att doften av Kesella var framträdande men att smaken ändå var tydlig. Mycket väl godkänt!
.
Utseende: Vi uppskattade inte utseendet, eller framföralllt jag. Kesella Hallon påminnde för mycket om yoghurt och jag är inte överförtjust i yoghurt. Rabarber såg fräschare ut. Godkänt.
.
Smak: Här skillde vi oss åt Åsa och jag. Åsa tyckte att Hallon var fantastisk god, inte lika söt som vaniljen och en lätt syrlig touch från Kesellan men ändå rund och god av hallonen. Jag tyckte att Hallon påminnde för mycket om yoghurt, även om den fortfarande smakade lite Kesella. Vaniljen kommer fortfarande vara min nummer ett men Hallon kommer nog smyga sig ner i min matkasse nån gång ibland. Rabarber kände ingen något extra för. God men kanske inte ett frukost/mellanmåls val. Mycket väl godkänt från Åsa och Godkänt från mig.
.
I det stora hela var Hallon alltså godare än Rabarber.
.
Jag uppskattar Arla Kökets nya smaker och väntar med spänning inför de nästkommande. Dock måste jag säga att vaniljen är godare och den solklara favoriten är fortfarande kesella lätt med varma hallon.
.
Åsa och jag in action med smak-, lukt- och utseendetestet..
.
.
Kommentera inlägget här: