Skördar resultat!

Det var två veckor sedan mitt senaste inlägg och det är ju beklagligt! Har haft alldeles för mycket i huvudet och dessvärre fått skrivkramp här som resultat. Nu skriver jag iaf igen. Äntligen!
Jag är inne på min fjärde matvecka och andra träningsvecka med min nya kosthållning. I början tränade jag inte eftersom jag ville fokusera på maten och de nya rutinerna. Nu är jag igång med träningen varje dag efter jobbet och allt känns superkul.
Resultaten visar sig varje söndag, fettprocenten minskar och muskelmassan ökar. Toppen!
Det är väldigt skönt att ge kroppen tid att förändras. Jag har bestämt mig för att hålla igång detta mer sockerfria och sundare liv med "lättare" mat fram till jul för att verkligen känna på effekten av det. Jag känner mig redan piggare och att jag har mer "go" i kroppen. Det funkar för mig att vara strikt i veckorna, när allt ändå går på rutin, och kunna vara lite mer avslappnad på fredag och lördag. Totala förbud är inte min grej men restriktioner fungerar desto bättre. Det gör att jag äter med lite mer njutning snarare än glufs. Balans kan man också kalla det. O det är ett ord jag verkligen njuter av att få uppleva. Idag svarade kroppen dessutom riktigt bra på mitt korta intervallpass på löpbandet. Ännu ett kvitto på att det här är en positiv förändring för mig.
Kommentera inlägget här: