Höstful

Snart är den här urschliga månaden November förbi. Äntligen! En fågel viskade i mitt öra om att det endast varit två soliga dagar hittills i sthlm, medräknat idag. Hemskt!
Som om det inte vore nog så beklagade jag mig för min frisör att jag känner mig så ful och blek just nu. Som svar fick jag höra att det är "höstfulheten" som slagit till. Jaha, tänkte jag, tack för den! Hon menar på att alla är fula i november. Huden måste anpassa sig till kyla, man blir blek i solens frånvaro och mössor åker på som ger både finnar i pannan och ful frisyr. Klassisk höstfulet drabbar helt enkelt hela Stockholm i november. Skönt att alla är lika "fula" men det gör definitivt inte att jag tycker bättre om november eller min bleka hy. Höstmys i all ära men sol eller snö är mer att föredra i min mening. Jag längtar tills jag får kasta av mössa och sätta mig på flyget och flyga bort till solen på andra sidan jordklotet. Ska bli fantastiskt!
Kommentera inlägget här: