duCalme

Efter en vecka utan träning känns det väldigt bra att vara tillbaka igen. Det började redan igår men det vill jag berätta mer om imorgon. Idag vill jag dela med mig av min upplevelse på duCalme.
Jag och Andreas har inte varit där sedan i februari och det kändes att våra två genomförda Bikramyogapass inte alls gett oss något försprång. Vi är på noll. Igen.
Den här gången är planen att köra två pass i veckan under fyra intensiva veckor. Tror det kommer bli fantastiskt och utvecklande, både för kropp och själ.
Varje gång jag kliver in på duCalme känns det som att kliva in på en lyxig semesterresort med yogatema. Man tar sina handdukar, sin nyckel och sin matta och framförallt sitt mineralvatten och byter om. Innan passet värmer man upp kroppen i hamam-bastun och smyger sedan in i den otroligt varma och fuktiga salen. Man lägger sig stilla på golvet och väntar på instruktören. Redan där är jag såld. Helt avslappnad och kär i konceptet. Passet är galet jobbigt, ibland lite märkligt men samtidigt bra för kroppen. Andningsövningarna är skumma men jag fattar poängen. Jag gör som jag blir tillsagd, om jag orkar. Ibland måste jag vila av ren utmattning. Värmen är verkligen påträngande. Men samtidigt så härlig.
När man tror att man ska falla ihop i en liten hög och aldrig kunna lyfta ens en finger på sin kropp något mer så är det slut. Man får vila. Man ligger på golvet stilla och en kall liten handduks placeras över ansiktet av instruktören. En handduk har nog aldrig betytt så mycket som just då. Det är dags att smyga ut och det gör man mer än gärna. Utanför väntar vatten och apelsinkklyftor och ett stilla "eftersnack" med övriga deltagare innan det är dags att strosa in till omklädningsrummet och känna en sån där skön känsla man bara kan känna efter en riktigt härlig upplevelse. Så himla bra! Alla borde träna på duCalme.
Kommentera inlägget här: