Lite mer kärlek tack!

Här ligger jag i skuggan och fyller på vattenreserverna innan min grekiska löpdebut. Man hinner tänka ganska mycket när man ligger och latar sig så här på semestern. Mycket på träning, mat och hösten för min del. Jag laddar i hemlighet inför vad som komma skall i augusti. Som vanligt har jag flera projekt  i tankarna. Nytt spänande jobb som försäljningsansvarig, musik som ska skrivas och sjungas, min födelsedagsfest som ska genomföras och upplevas och en "nöjd" sinnesstämning som ska infinna sig. 
Jag borde bara koppla av men hösten är ändå närvarande. Den är för rolig för att inte tänkas på. Det som är mindre roligt att tänka på är att jag aldrig blir nöjd. Det är väl bra på ett vis, man vill alltid framåt, alltid förbättras men samtidigt är man ständigt jagad av sig själv. Jag tänker främst på träning. Jag tittar tillbaka på gamla foton på mig själv och kan konstatera att trots att jag idag är nöjd med vad bilden visar så var jag aldrig det när bilden togs. Alltid var det någonting som kunde bli bättre. Det är just det jag måste bli bättre på, att vara nöjd i nuet. Ta till vara på den jag är idag. Njuta av mina styrkor och svagheter. Varför är det så enkelt att vara elak och kritisk mot sig själv? Här har vi nog något som vi alla kan bli bättre på. Var lite mer nöjd, det gör oss gott!
Kommentera inlägget här: