Comeback på löpbandet

I söndags provade jag att springa en halvtimme på löpbandet för första gången på vad som känns som hundra år. Jag tog det väldigt lugnt, utan tempohets och krav. Jag avslutade med några få 1:minuts intervaller i snabbare tempo och till min stora förvåning svarade kroppen bra. Steget kändes helt ok. Självfallet stretchade jag vader, baksida lår, säte och höftböjarna länge och väl efteråt. Allt för att förebygga smärta. 

Det riktiga testet kom ju såklart idag, om jag skulle halta runt med kramp i vaderna och smärta i knät eller ej. Men icke! Hur glad är inte jag för det? Löpningen har inte förvärrat knät och stretchen verkade ha positiv påverkan. Känns väldigt skönt! Ska testa att springa igen på torsdag. Så nu är det bara att hålla tummarna. 

Idag har jag vilat både kropp och själ i traditionell måndagsanda. Jag har inte ens gjort min 15minuters höftböjar-yogastretch ifrån yogobe.se. Men så kan det gå, man kan ju inte hinna med allt! Hoppas att ni har haft en bra kväll!
Kommentera inlägget här: