Cykelvasan!

I söndags cyklade jag som ni vet cykelvasan i 4 timmar (08.00-12.00) och det gick över förväntan. Jag var full av energi och kunde knappt vänta tills det var min tur (timme 3: "etapp 3"). Bara av att jag satte mig på instruktörscykeln och drog på min första låt "My heart is refusing me" med Loreen steg min puls enormt. Jag var tvungen att höja min maxpuls från 205 till 220 på datorn för att jag skulle kunna ta ut mig ordentligt. Detta tots att jag redan kämpat som ett djur i två timmar och inte haft problem alls med att ligga i fas med pulsklockan. Det är sjukt vilken kick man får av att vara instruktör! Det känns ibland som man kan pusha sig själv genom vad som helst.

Det var en härlig stämning och våra deltagare var också otroligt positiva efter passet. Frågan är om det verkligen är normalt att man direkt efter att ha cyklat i 4 timmar börjar prata med cykel-hungriga deltagare om hur roligt det vore med ett "cykel-event" snart igen. Bring it, säger jag bara! Det här var bland det roligaste jag har gjort på länge!



Starten...


Jag, som är på g att dra igång etapp 3...


Daniel, Jasmine och Jessica...


Jenny och Mattias...


Glada medlemmar...


Målet...


Den rörda vinnaren...


Stretch efteråt...


Tre av fyra glada instruktörer: Ulrika (etapp 1), jag (etapp 3) och Maria (etapp 4)...


Maria och jag med vår fjärde fantastiska instruktör: Karin (etapp 2)...

Kommentera inlägget här: