Nedräkning...

Nu är det bara några timmar kvar till min 3 veckor lååååånga semester! Ska bli superhärligt att bara få fokusera på löpningen. Min kropp och själ längtar! Planen är att kombinera löpningen med några Tabata-pass och lite core-träning baserat på övningar som går att uföra var som helst (inomhus eller utomhus med kroppen som enda redskap). Om du vill köra ett Tabata-pass utomhus är det bara att plocka några redskapsfria-övningar ifrån min kategori "pass". Kom ihåg att varva kondition och styrka omvartannat så att du håller pulsen uppe. Du kan även förvandla din omgivning till ett gym i sommar. T.ex. kan du ersätta mina övningar på step-brädan med en bänk eller en lagom stor sten eller stubbe.

Exempel på ett Tabatapass väl lämpat för utomhusträning:
Burpees
Armhävningar
Utfallshopp
Tricepdips (på t.ex. en bänk eller någon form av kant som på bilden)
Löpning upp och ner för t.ex. ett trappsteg
Situps

Det var för övrigt väldigt roligt att ha Shirin ifrån Aftonbladet på besök i onsdags. Hela Tabata-gänget var på plats och tillsammans körde vi stenhårt i solen. Det krävdes dock lite peppning ifrån min sida så jag hoppade några repetitioner. Repotaget publiceras någon måndag i sommar så det är bara att hålla utkik!

Ikväll sticker jag ner till Västervik och ska inleda min ledighet med bastubad, fantastiskt härligt! Ser även fram emot att få snöra på mig löpardojjorna på lördag och dra ett varv lägs vattnet. Äntligen semester!
 
Kommentera inlägget här: