Ett oväntat besök..

Den här helgen som gick fick ett litet annorlunda slut. Vaknade på lördag morgon med fruktansvärd magknip men i typisk instruktörs-anda (när man litar på att kroppen klarar det mesta) gick jag envist upp och höll mina två klasser ändå, spinning 45 min och core 30min. Trots att mag-smärtan inte försvann under lördagen och inte heller var borta på söndag morgon valde jag att ignorera den och hålla min Indoor Walking klass ändå. Så korkat! Min syster fick släpa med mig till akuten efter passet och tvinga mig att kolla upp var det var som var på tok. Tur var väl det! Det visade sig att jag hade två inflammationer i kroppen som var i behov av akut behandling. Efter en galen dag flängandes mellan st:görans och danderyds akutmottagningar blev jag tillslut intagen över natten med dropp. Det var en jobbig dag men det jobbigaste var nog att jag inte fick äta varken frukost, lunch eller middag och inte heller fick dricka vatten förutom det glas vatten jag drack direkt efter mitt pass.
.
Nu är jag i vilket fall back on track. Det blir en lugn vecka utan träning och imorgon flyger jag upp till syskonbarnen i Luleå för lite kvalitetstid. Väl förtjänat!
.
Två saker har jag lärt mig i helgen: 1) Att alltid äta frukost (man vet aldrig vad som händer). 2) Att lyssna på min kropp och faktiskt ta signalerna på allvar.
.
Kommentera inlägget här: