En boll mindre!

Jag har varit sjuk i nästan en vecka efter en väldigt hysterisk period bestående av bl.a. roliga resor, en lång affär som äntligen gick i lås på jobbet och en lägenhet som fortfarande är uppochner med kartonger överallt. Jag gillar verkligen inte att vara sjuk. Det känns som att man kommer efter i alla områden, träningen blir inte av, man orkar inte laga mat, möten blir inställda på jobbet och flyttlådorna förblir stående. Men så får man se det positiva i det hela och inse att kroppen blir utvilad, hjärnan får nya idéer och man hittar motivationen till att genomföra allt det man drömmer om att göra. 

I mina vakna ögonblick under min feberyra har jag gjort två måltavlor, dvs klippt ihop bilder av mina drömmar på en tavla. Jag har en för min karriär som framgångsrik affärskvinna (med t.ex. bilder på pengar, framgångsrika kvinnor på omslaget till forbes magazine och snygga businesskläder av designers) och en för min musik (med t.ex. bilder på mina förebilder inom musiken, en folkmassa framför en scen och en riktigt snygg studio). De hjälper mig att fokusera på det som måste göras för att nå mina mål. Jag blir glad och taggad när jag tittar på mina måltavlor. De fungerar verkligen! Jag känner mig både inspirerad och motiverad till att jobba mot mina mål!

Jag har även gjort en spellista på spotify där låtarna påminner mig om mina mål. Perfekt att lyssna på när motivationsnivån är låg. Jag kallar listan "100%" och den är en blandning av t.ex. hur jag vill att min musik ska låta, artister som jag har som förebilder, låtar med inspirerande texter som motiverar inför en tuff uppgift på jobbet eller starka beats som ger lite power-känsla. Jag älskar min motivationslista! 

Sen har jag även tagit till mig av Paulo Robertos ord "kom igen din jävla räka, spendera en timme om dagen på din dröm!" som han slängde ur sig under en föreläsning som min vän fick nöjet att uppleva. De orden gör mig inte bara påmind om att kämpa för min dröm varje dag utan påminner mig även om att fokusera på en sak i taget. Annars går det inte! Man kan inte vara bäst på allt samtidigt. Men om man gör sitt bästa på en sak så kommer man förmodligen väldigt långt med just den saken. Det här med tiden är också viktigt. 1 timme om dagen. Sätter man av tid så blir "det" av istället för uppskjutet eller undansjasat av en hög med ursäkter. 

Jag delar upp mina två mål, ett mål har jag minst 8 timmars arbetstid avsatt för om dagen. Så fungerar verkligheten när man har ett jobb och jag är tacksam över att jag har så mycket tid varje dag att lägga på en av mina målbilder och samtidigt få betalt för det, för det är sjukt kul och utvecklande. Det andra målet, musiken, ingår i min fritid och får numera en stadig "Roberto-timme" i min kalendern varje dag. Heja mig!

Roberto-timmen är den timmen av dygnets 24 som man verkligen ska lägga på sig själv och sitt mål. Om ditt största fokus är ett hälsomål, t.ex. träna, så är det det du ska fokusera på under din "Roberto-timme". Då kommer du att lyckas. Den ska få fullt fokus och högsta prioritet tills att du nått ditt önskade resultat. 

Jag vet hur det är att ha många bollar i luften, men ibland gäller det att hugga tag i en av dem så att vi sen kan kasta den åt sidan och fortsätta utvecklas och forma nya mål och nya bollar. Eller hur? Så vad det än är, sluta va en "jävla räka" och ta tag i din dröm. Nå ditt mål! Ta en "Roberto-timme"! Nu kör vi!
Kategori: Livet som Linda Taggar: motivation; Paulo Roberto; många bollar i luften;
Kommentera inlägget här: