Tung av kött

Nu har jag levt på oxfilé i en hel vecka. Det låter kanske lyxigt men det är sant. Jag och Andreas handlade ett rejält stycke som räckte till både middag och lunch i fler dagar än vad jag orkade med. Eftersom jag inte åt särskilt mycket kolhydrater blev följden att bara tanken på kött blev jobbig. Det som var intressant iom detta var att min mage inte heller tyckte att oxfilé-dieten var en bra diet. Frågan är då, hur klarar alla dessa LCHF-are av denna diet? De som nästan enbart äter kött med bea? Jag vet att magen vänjer sig vid ett högt proteinintag efter ett tag, men det är min mage redan van vid. Helt galet! Jag ska genast återgå till min quinoa-sallad med skinka och grönsaker. Min mage mår prima, jag är pigg och livet leker när jag äter den till lunch. Har aldrig förespråkat LCHF eftersom den är ohälsosam på flera punkter men när den dessutom gör att man känner sig tung och trött så känner jag att den verkligen inte är någonting att hänga i granen!


Kommentera inlägget här: