Nytt från Arla

Nu kan man hitta proteinberikad mjölk ifrån Arla på hyllorna i mataffärerna. Jag gillar konceptet. Det är kul att se att Arla också vill hänga med i svängarna och vidga sin marknad. De tog ju alldeles för lång tid innan de insåg att Kesellan inte bara användes till bakning.

Den nya mjölken innehåller ca 22.5g protein, 25g kolhydrater och 2.5g fett per förpackning (5dl) och finns som naturell och med smak av blåbär. Den är anpassad för återhämtning efter träning. Det låter alldeles prima om du frågar mig! Kan det vara så att Gainomax äntligen har hittat en värdig motståndare? På sina 2.5 dl (250ml) innehåller Gainomax recovery 20g protein, 40g kolhydrater och 1.3g fett. Alltså mycket mer protein per 100g jämfört med Arlas proteindryck men även mycket mer kolhydrater. Vitaminmässigt är det ingen större skillnad på innehållet, om man nu dricker upp allt i Arlas dryck som är dubbelt så stor. Jag tror dock inte att detta är ett problem. "Vinnaren" i mina ögon är alltså Arlas proteindryck. Nu ska jag bara ge mig ut och prova om den klarar smaktestet också!


Kommentera inlägget här: