Kick?

Man skulle kunna tro att det är min nya diet men så är inte fallet. Jag har aldrig varit något större "fan" av grapefruktsdieten så det lär ta lång tid innan ni ser mig trilla dit. I vilket fall så har Andreas fallit hårt för myten att man ska proppa i sig c-vitamin när man är sjuk för att bli frisk, och därav köpt både grapefrukter, apelsiner, jordgubbar, kiwis och t.o.m en citron till mig. Tyvärr verkar c-vitamin bara till fördel för immunförsvaret i ett förebyggande långsiktigt syfte att skydda kroppen mot förkylning. Med andra ord är det lite för sent att hoppas på att en C-vitaminchock ska ge någon direkt effekt. Det är iaf gott med c-vitaminrik frukt! Igår fick jag i mig en liten kompott av jordgubbar och kiwi och idag en blodgrapefrukt (som sagt). Mumsigt värre!

Kommentera inlägget här: