Glad men arg...

Idag har det varit en sån där toppendag! Allt flyter på jobbet och teamet bara presterar och stämningen är glad. Härligt! Dessutom tok-älskar jag att vara massör. Det ger mig så mycket att få hjälpa andra, kan inte tjata nog om det. Dessvärre blir jag även arg på att de flesta av mina kunder har en idrotts-bakgrund där de inte alls blivit uppmanade att tänka på rörlighet och stretch. Inte konstigt att kroppen går sönder efter några år. Slitskador som är svåra, dock inte omöjliga att få bort. Vad hände med läran om förebyggande av skador i ungdomsidrotten? Blir så irriterad att jag faktiskt funderar på att ge mig ut till skolor och föreningar och föreläsa om just detta och ge dem ett kort program med rörlighetsövningar de kan göra hemma. Kom igen nu alla coacher, tänk långsiktigt!

I annat fall är jag som sagt glad. Mycket glad!

Kommentera inlägget här: