Tankar & ägg

Är på väg till jobbet och i morse när jag kokade ägg tänkte jag på hur mycket fördelar jag har haft av att jag dansat breakdance. Flummig koppling, jag vet, men ibland svävar tankarna iväg på morgonkvisten. Hur som helst så har det hjälp mig massor i bl.a. yogan, iom att man där på samma sätt söker balans och jobbar mycket med att hitta ens tyngdpunkt och att våga utmana den. När jag gick på min första yoga på flera år härom veckan så fick jag beröm från alla kanter och hörn för att jag lyckades stå på huvudet och samtidigt svänga benen åt alla möjliga håll. Det beror endast på att jag inte är rädd för att våga pusha kroppen in i konstiga ställningar för att jag vet att när man väl hittar balansen så blir ställningen tok-bekväm att stå i. Vad vill jag säga med detta? Lite oklart men kanske att man ska våga gå hela vägen för precis när det känns som tyngst slår det över och blir galet lätt. Balans! En tanke man kanske ska bära med sig i övriga sammanhang i vardagen också? Kan ju kanske vara en skön filosofi i en stressig värld. Tänk va långt ett par kokande ägg kan ta en i tankarna! Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här: