Matkoma

Mitt liv springer fram i full fart. Å det enda som står på min vardags-agenda är äta, jobb, träna jobb och äta. Patetiskt oglamoröst! 
Jag har levt av torr, tråkig kyckling alldeles för länge att det dödat min kärlek för mat och nästan gjort mig till vegetarian. 
Det är inte helt lätt att försöka bolla träning i daglig dos, laga mat som är näringsrik, nyttig och mättande, hantera jobbet i min roll som säljchef med allt ansvar det innefattar och samtidigt försöka läsa på avtal gällande min musik. Jag är så galet slut i huvudet, och även om jag är trött på torftig mat så har jag haft noll energi att ta tag i matlagningen. Det har inte fått plats i agendan. 
Idag tog jag dock steget och struntade i att jobba kvälls-skiftet, dvs gick hem efter passet på gymmet. Hurra för det! Så nice! Jag behövde verkligen detta! Ibland är det så skönt att bara säga nej och stopp. Hitta tillbaka till energin i kroppen. 
Mitt första prio just nu är att sluta äta torr kyckling och prioritera att laga god mat igen. Att sluta leva i matkoma och rycka upp mig framför spisen. Så viktigt för mitt välbefinnande! 
Kommentera inlägget här: