Träning

Igår var det dags att träna igen. Det var ett tag sedan jag vågade springa eftersom jag varit både förkyld och legat med feber. Debuten gick dock över förväntan. Sjukt jobbigt, för jag tvingade mig själv att köra intervaller. Det var tur att Britneys "work" peppade i lurarna, annars hade det inte gått att öka tempot en sekund. Upplägget var följande:
Tid: 30min
5min grundtempo, dvs ditt normala springa-långt-tempo.
2min lite snabbare
2min ännu lite snabbare
1 min grundtempo
2min lite snabbare
2min ännu lite snabbare
1min grundtempo
(Upprepa intervalleupplägget 2 ggr ytterligare)

Efteråt stretchade jag såklart vaderna ordentligt, allt enligt min "rehab" för knät. Körde även lite benstyrka och core men det var halvt oorganiserat så jag kan inte känna att jag gjorde mitt bästa. Måste säga att jag trots att är nöjd med mitt träningspass. Trodde inte jag skulle orka pusha mig själv så hårt i löpningen efter en väldigt krävande dag på jobbet. Men det gick! 
Det är tufft att utmana sig själv på så många delar i sitt liv samtidigt, men efteråt så är det alltid värt det! Fokus fokus fokus! Ha en härlig dag!
Kommentera inlägget här: