Ovanor

Alla har vi våra ovanor. Dessa företeelser som är så svåra att göra sig av med fast man vet att man borde. Jag har mängder med ovanor som jag är väl medveten om: jag lägger mig för sent på kvällarna (dvs slarvar med sömnen), jag hoppar ofta över frukosten (big no no!) och glömmer bort mina mellanmål. Inte bra! 
Som en del av utmaningen "Pallar du!" så ska jag (och du) jobba bort en ovana, en lagom jobbig uppgift bara det. Jag har valt att lägga mitt fokus på frukosten, även om jag bär med mig förändringstänket kring mina övriga ovanor, men man kan inte ställa för höga krav på sig själv, då blir ingenting gjort. 
Hittills har det gott bra, även om det var ruggigt jobbigt att slita sig från sängen imorse trots att Andreas t.o.m så snällt hade gjort frukosten åt mig (jag är sannerligen ingen morgonmänniska!). Men jag tänker kämpa hela vägen ut för att göra frukosten till rutin och vana. Game on!
Kommentera inlägget här: