Mot Frankrike!

Idag bär det äntligen iväg utomlands, som jag har längtat! Dessutom är det bara en vecka kvar av utmaningen "pallar du?" med träning 6 dagar i veckan i fyra veckor. Ganska skönt att veta att målet är så nära, samtidigt är syftet uppnått: man är igång och fått rutin för träningen, känner sig stark och tycker att fortsatt träning 4ggr i veckan kommer bli lätt som en plätt. Det är härligt när man lyckas "lura" sig själv. 
Min stora utmaning den här semestern kommer att bli att äta alla dessa goda franska ostar med måtta. Inte helt enkelt, jag älskar charkuterier!
Åtgärdsplanen är att hålla mig till fortsatt hög mängd träning och kompensera ökat energiintag på det sättet. 
Träning på semestern kan för många tyckas knepig att få till men det behöver inte alls vara krångligt. Med ett par springskor kommer man långt och det finns flera alternativ på enkla redskap att packa med sig som varken tar upp plats eller väger mycket. Nu kommer vi att ha ett gym i huset men om man inte har det så rekommenderar jag följande träning under semestern:
- Simma i poolen (gärna minst 30min)
- Springa (gärna med intervaller om 15s)
- Tabata (se tidigare inlägg "pallar du?")
- Minuten (se tidigare inlägg "pallar du?")
- Hopprepp (lätt att packa och man blir trött på bara 10min med intensivt tempo)
- Gummiband (också lätt att packa och erbjuder flera styrkeövningar i samma redskap)
- TRX-band (lite tyngre i resväskan men sen är möjligheterna till övningar att utöva nästintill oändliga)

Hoppas att det inspirerar till träning på din semester! Vill man så går det!
Kommentera inlägget här: