En rosa månad

September har varit stressig, minst sagt. Jag har tampats med att parera förkylningar under högsäsong på gymmet, tömt min nysålda lägenhet på möbler som sålts och skänkts bort, planerat och haft en födelsedagsfest och flängt ner till Jönköping om vartannat på diverse möten med jobbet. Pjuuuu! Nu är det äntligen oktober och livet kan sakta återgå till det normala. Skönt!

Det fina med oktober är att det är kampen mot cancer som står i centrum. Ens egen stress känns plötsligt betydelselös och tankarna far genast till det som egentligen betyder något: hälsan, familjen, vänner, livet. Att man är lycklig. Är det verkligen värt att stressa runt så mycket så att man inte hinner glädjas åt stunden, vardagen och njuta av ögonblicken som passerar?

Hela mitt gym kommer att lysa i rosa hela oktober för att påminna om att cancerforskningen behöver vårt bidrag. Om man vill få inblick i hur det kan vara att leva med cancer så tycket jag att man ska läsa Pamela Anderssons blogg på "ToppHälsa". Den berör och inspirerar och får mig stundvis att sitta med tårar i ögonen. Heja Pamela och alla som kämpar mot cancer där ute! Ni är så starka och grymma!

Kategori: Hälsa Taggar: cancerfonden, rosa bandet;
Kommentera inlägget här: