Back to business

Jag har varit lite frånvarande några dagar och man kanske kan tro att jag har varit lika frånvarande ifrån utmaningen, men icke! Vecka två är avverkad och vecka tre inledd.

Början av vecka två var väldigt tuff och blev ännu tuffare pga brist på sömn pga tågresor, sjukhushäng, oväntat besök av vänner på helgen och full aktivitet dag som natt. Konstigt nog ökade min tid från 7min till 8min under veckan för att sedan drastiskt dala ner till 5.23 som bäst. Otroligt bra! Tror det beror på en lite mer utvilad kropp, en aktiverad tävlingsinstinkt som påföljd av att Andreas och Kalmar deltog och att jag värmde upp ordentligt med en springtur (sägs ju sakta ner bildningen av mjölksyra). Kul var det iaf!

Idag körde jag alltså första passet av vecka tre, dvs 60 reps av alla övningar. Ökningen med 20 repetitionerna kändes mer än vad jag väntat. Jag landade på en tid på 11.08 och känner mig mindre nöjd. Det kändes i benen efter min femtiofemte burpee om vi säger så. Förhoppningsvis lyckas jag förvåna mig själv med att prestera över förväntan i slutet av den här veckan också. Vi kan ju iaf hålla tummarna och hoppas! Heja kroppen!

Mari:

Härligt att ha dig tillbaka :)

Kommentera inlägget här: