Ny vecka, ny energi!

Igår passerade måndagen så fort att jag inte ens hann blinka. Underbart! Jag gillar när det puttrar omkring mig.

Jag har haft ett litet blogg-break för att låta mara-smällen få smälta in. Självklart är det surt att jag inte kunde springa och det dödade ganska snabbt min motivation till att fortsätta träningen inför loppet. Nu känner jag dock ny härlig energi och är peppad på ett helt annat sätt. Jag har lärt mig massor utav resan jag gjorde.

Den här gången ska jag ta det betydligt lugnare och släppa på pressen. Den här gången ska jag bara ha roligt, hela vägen. Löpning blir kul om man får springa på känsla utan krav på tid och tempo, och när det är kul så blir löpningen automatiskt bättre och jag springer snabbare. Ett vinnande recept! Därför kommer jag inte ha någon måltid på mina rundor förrän jag känner mig riktigt stark i min löpning. Även intervallpassen kommer köras på känsla. Jag tror det är ett bra sätt att ladda om.

Igår sprang jag hem 5km ifrån jobbet och bara njöt. Det gick bra, det var härligt väder ute och jag kände mig snabb. En skön känsla. Det är så härligt att kunna springa hem när lusten faller på. (Mitt CX-Worx kit (instruktörs-dvd) fick följa med på färden, var tvungen att öva in det igår kväll. Livet som instruktör!)

Kommentera inlägget här: