Never give up!

Jag har den stora äran att få ta del av många människor historier kring träning och hälsa på mitt jobb. Deras dagsform, vad som motiverar dem till att träna, hur de känner på resan mot sina mål och så får jag självklart se deras utveckling. Fantastiskt!

Jag har sett många underbara exempel på "vill man så går det" men det är en medlem som jag imponerats av lite extra. En medlem som visat att ingenting är omöjligt bara man inte ger upp, som vågat tro på sin förmåga att lyckas. Han heter José Arcos och har gått ner från 166kg till 83kg på 6månader. Helt otroligt! Man kan inte ens förstå hur han såg ut när hans dotter anmälde honom till "Biggest Loser" när man ser hans vältränade figur idag. Nästan varje dag kommer han in för att sprida sin träningsglädje på gymmet. Han inspirerar och berör med sin historia. När jag frågade honom vad det var som fick honom att fortsätta kämpa och träna fast att han inte ville något hellre än att ge upp så var svaret "min dotter". Med ett besked ifrån läkarna att han högst hade 15 år kvar att leva i den kropp han hade då blev valet enkelt, han ville fortsätta leva för sin dotters skull. Det fick honom att fortsätta kämpa, att inte ge upp när det kändes tungt och att nå hela vägen.

Heja José! Å heja alla andra där ute som fortsätter att kämpa i motvind. Oj vad ni inspirerar! Ni bevisar att ingenting är omöjligt. Att det går om man vill. Att det går om man vågar tro på sin förmåga att lyckas och aldrig aldrig aldrig ger upp!

Mari:

Ja, han är helt otrolig. Vilken kämpe !!!

Kommentera inlägget här: