Mars

Just nu är jag i en fas där nästan allt känns tungt och jobbigt i träningen. Jag har svårt att känna mental styrka att pressa mig utanför min komfortzon för att förbättra mina resultat.

Jag vet att jag har otroligt höga mål och ibland äter det upp lusten till att träna. Jag blir istället frustrerad över att utvecklingen går långsamt och får svårt att se mina framsteg. Löparglädjen börjar sina lite och jag tror att det är dags att sänka ribban och lyssna på kroppen och hjärtat. Därför har jag valt att göra några förändringar under mars månad. Jag kommer t.ex:
-ta en lugn löpmånad utan krav på tider (dvs ingen RunKeeper-röst i lurarna eller löpschema att följa ifrån marathon.se)
- göra precis den träningen jag känner för att göra och inte känna mig tvingad till att springa. Jag vill vilja springa. Inte springa för att jag måste.
-resa en vecka till solen i slutet av månaden för att få vila upp mig ordentligt. Det blir även en morot att se fram emot.
-strukturera upp min diet så att jag får bättre rutiner och kontinuerliga mat-tider med hälsosam mat.

Jag gör detta för att avdramatisera pressen inför maran, få energi och lust till att träna och för att jag tror att mindre press just nu kommer att göra mig mentalt starkare, gladare och få mig att känna kämpaglöd istället för trötthet och utmattning.

 

Kommentera inlägget här: